#euroCM hackaton

EuroChangemakers

V ponedeljek, 20. 9. 2021, smo v okviru projekta EuroChangeMakers izvedli hekaton, katerega se je udeležilo 20 mladih posameznikov, starih od 17. do 28. let, ki si želijo pretresti izzive, s katerimi se srečujemo kot družba.

Projekt EuroChangeMakers #euroCM je odgovor na trenutne demokratične izzive, s katerimi smo se v zadnjih mesecih soočali v okviru pandemije COVID-19, ki je neposredno vplivala na možnost aktivne participacije državljanov. Obdobje 2021–2022 je kritična točka za prihodnost EU, ko se morajo državljani Evrope zbrati, razpravljati, razmisliti in se vključiti v kritična vprašanja digitalizacije, okolja in socialne kohezije.

Na začetku smo opravili analizo stanja, skozi katero so mladi s pomočjo metode viharjenja možganov, pomislili in izpostavili izzive s katerimi se srečujemo v vsakodnevnem življenju in vplivajo na celotno družbo.

V naslednjem koraku smo izbrali tiste izzive, ki so se največkrat pojavljali in začeli iskati realne in dosegljive rešitve, ki bi izziv aktivno naslavljale in gradile v smeri popolne rešitve le tega.

Izzivi, ki smo jih naslavljali so bili in možni načni naslavljanja teh izzivov:

Stanovanjska problematika mladih

-Mladi so mnenja, da je osamosvojitev in začetek neodvisnega življenja v trenutni situaciji za mlade vse več kot enostavno. Tudi, če se mlada oseba želi osamosvojiti, se zaposli ali pa vsaj opravlja študentsko delo, si s težavo privošči stanovanje. Cene stanovanj so šle v nebo. Kaj šele hiš.

-Kot primer dobre prakse je bila izpostavljena občina Ajdovščina, ki želi s projektom Hiša za mlade družine mladim ponuditi nakup hiše, po dostopni ceni.

Možni način naslavljanja izziva:

  • Lokalne skupnosti postanejo bolj odprte za pogovor o tej tematiki, temo uvrstijo v strategijo za mlade.
  • Država ponudi pomoč mladim, s katero se lahko lažje in hitreje osamosvojijo in ne ostajajo breme staršev.

Mladi ne poznajo svojih pravic in možnosti aktivne participacije v družbi

-To se je pokazalo kot problematika tudi v času epidemije. V tem času, ne zgolj mladi, tudi ostali niso bili prepričani kakšne so njihove pravice in kako lahko aktivno prispevajo k tematikam, ki so pomembne, kako lahko vplivajo na odločevalske procese ter kakšne možnosti imajo glede uveljavljanja svojih pravic.

-Kot primer dobre praske so bile izpostavljene mladinske organizacije in organizacije za mlade, ki mladim ponujajo izobraževanja na temo aktivnega državljanstva, ki zajemajo vse zgoraj vpisane izzive.

Možni načini naslavljanja izziva:

  • Šole se večkrat odločijo za vključitev vsebin aktivnega državljanstva, ki določene tematike poglobljeno naslavlja, v svoj učni načrt.

Nestrpnost in nesolidarnost

-Družba ima težave s spremembami, še večje težave s sprejemanjem drugačnosti.

-Kot primer dobre prakse so bile prav tako izpostavljene nevladne organizacije, ki spodbujajo k večji strpnosti med ljudmi, skozi proces ozaveščanja ljudi o problematičnih tematikah.

Možni načini naslavljanja izziva:

  • Več izobraževalnih vsebin, skozi katere se mladim in širše tematiko predstavi na razumljiv in vključujoč način.
DELI TO NOVICO
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

PREBERITE TUDI